Door Dennis
2 / augustus

Gericht scoren met je digitale company nieuwsbrief!

Digitale nieuwsbrieven. Het blijkt een zeer effectieve vervanger te zijn voor het traditionele adverteren maar dan een stuk goedkope en gerichter. Je kunt er bijvoorbeeld voor een call-to-action button aan toevoegen. Ook kan gelinkt worden naar externe koppelingen zoals je website maar ook naar Vimeo en YouTube. En bij gebruik van het juiste platform kun je precies zien wie de brief heeft geopend, welke artikelen zijn gelezen en wie heeft gereageerd.

De voordelen van digitale nieuwsbrieven

  • Lage kosten: Het belangrijkste argument: de kosten vallen zo’n 85% lager uit dan een gedrukte mailing per post.
  • Eenvoudig opstellen en snel versturen: Dankzij gebruiksvriendelijke nieuwsbrieftools kun je binnen no-time een kant-en-klare mailing versturen.
  • Uitgebreide analyse: Na het verzenden van de nieuwsbrief kunnen je direct zien hoeveel mensen de nieuwsbrief goed hebben ontvangen, hoeveel ontvangers het bericht hebben geopend, hoeveel adressen zijn gebounced, etc. Deze data geven direct inzicht in het gedrag van je relaties. Zo kunnen toekomstige mailings nog beter worden afgestemd op de doelgroep(en).
  • Personaliseren: De juiste nieuwsbrieftool biedt vergaande mogelijkheden voor personalisatie. Niet alleen kunnen ontvangers in het adresveld of in de aanhef met hun eigen naam worden aangesproken, ook aanspreekvorm (u/jij), inhoud, format (tekst of HTML) en frequentie kunnen op de behoefte van de ontvanger worden aangepast.
  • Verhoogde interactie: Een digitale nieuwsbrief kan verschillende ‘active links’ bevatten. Door deze links kunt u de lezer bijvoorbeeld naar je corporate website of naar een actiesite leiden. Daarmee wordt traffic naar je website gegenereerd en verhoogd.
  • Duurzaam: Een digitale nieuwsbrief is minder belastend voor het milieu; er komt immers geen papier en inkt aan te pas.