Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om Javascript aan te zetten.
Op browserchecker.nl vind u instructies hoe u Javascript aanzet.
Wij verwelkomen u daarna graag terug op onze website!
SindsNu

info@sindsnu.nl
+31(0)53 480 77 88
Facebook, Twitter,
Linkedin, Instagram

Gemeenten haken aan bij slimme campagne voor de jeugd

Wat begon met een vraag om een advertentie te ontwikkelen eindigde met een complete strategie vertaald naar een slimme, doordachte en vooral ook zeer betaalbaar campagne.

Toen Premier Rutte vroeg aan de gemeenten in Nederland om de jeugd te inspireren waarbij moest worden nagedacht over hoe om te gaan met de anderhalve meter vroeg de Gemeente Borne of we een advertentie konden ontwikkelen voor Facebook, Instagram en Twitter. Ze hadden de website www.qwoot.nl bezocht en zagen daar het t-shirt “Corona, Alt, Delete”. Idee was om de jeugd (12 tot 20 jaar) op te roepen om met ideeën te komen om “het nieuwe normaal” vorm te geven. De winnaar werd beloont met het Qwoot-t-shirt. Als snel werd het concept “Borne Beats Corona” bedacht.

Van advertentie naar complete campagne:

Maar natuurlijk red je het niet met alleen een advertentie. In enkele brainstormsessies werd een een compleet crossmediaal concept ontwikkeld die de jongeren moest aanspreken, uitdagend en laagdrempelig is en waarbij enige competitieve werking in zat verstopt. Belangrijk was ook dat dat e.e.a. uit de ambtelijke omgeving werd getrokken. Immers, jongeren willen aangesproken worden in hun eigen taal.

Maatwerk! Elke plaatsnaam heeft zijn eigen campagne.

De uitgezette campagne slaat aan! De slimme inzet van QR pinstekers en posters welke verwijzen naar een exclusieve landingspage doet zijn werk. De ads (Tiktok, Instagram en Facebook) werken versterkend evenals de digitale ledwalls bij de diverse invalswegen. Als snel valt de campagne op waardoor andere gemeenten komen informeren. Zo ontstaat naast “Borne Beats Corona” ook de campagne “Delden Beats Corona”, “Goor Beats Corona”, “Diepenheim Beats Corona”, “Bentelo Beats Corona”, en “Markelo Beats Corona” en Hengevelde Beats Corona”. Inmiddels worden gesprekken gevoerd met de gemeenten Deventer, Apeldoorn, Emmen en Assen. En ook uit het westen des lands komen inmiddels meerdere aanvragen. Het lijkt erop dat de campagne nu landelijk gedragen gaat worden.

Voor informatie neemt u contact op met Branko Kuipers (branko@sindsnu.nl, 06-484 048 97) of Stef Wessels (stef@sindsnu.nl, 06-200 006 73). Of u vult onderstaand formulier in. We nemen dan snel contact met u op.

Ik ben geïnteresseerd

 

Let’s talk!

Ben je nieuwsgierig geworden naar de oplossingen die SindsNu voor jouw organisatie heeft? Vul het formulier in en wij nemen contact met je op!