Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om Javascript aan te zetten.
Op browserchecker.nl vind u instructies hoe u Javascript aanzet.
Wij verwelkomen u daarna graag terug op onze website!
SindsNu

info@sindsnu.nl
+31(0)53 480 77 88
Facebook, Twitter,
Linkedin, Instagram

Marketingtrends 2021

2020 voelde als een nooit eindigende achtbaan. We werden gedwongen ons aan te passen aan de nieuwe norm: thuiswerken, afstand houden en zoomvergaderingen. Tijdens deze zoomafspraken vraag je jezelf vaak af of je je broek wel of niet moet aantrekken. Wat een gek jaar was het toch! Net als elk nieuwjaar, is het gebruikelijk dat marketeers zich concentreren op de trends van het jaar. Met alle uitdagingen waarmee we het afgelopen jaar zijn geconfronteerd, zijn er zeker enkele lessen die we in 2021 vanuit een zakelijk perspectief kunnen leren. We bespreken vier grote stappen in B2B-marketing die je in 2021 kunt gebruiken om de impact en rendement op je investeringen te vergroten.

Trend # 1: Contentmarketing is King
Het blijft relevant om in 2021 hoger te scoren in Google. De inzet van interactieve, actiegerichte en hoogwaardige contentmarketing is hiervoor essentieel. De consumenten van tegenwoordig zijn slim en verwend. En om ze gefascineerd en geïnteresseerd te houden, moet je als bedrijf diepgaande inhoud creëren die hen blijft boeien. Een blog alleen is misschien niet langer voldoende om je klanten te verleiden en je moet wellicht andere creatieve manieren verkennen, zoals videomarketing en educatieve content zoals whitepapers enzovoort. Ongeacht de vorm van je content, zal hoogwaardige contentmarketing de basis vormen voor veel B2B-bedrijven in 2021. Hoewel dit bedrijven kan helpen om hoog te scoren in Google, blijft het een grote uitdaging. Dit komt doordat het genereren van goede content niet direct rendement oplevert. Daarom is het belangrijk om de juiste doelen te stellen en duidelijk te hebben waarom je contentmarketing gaat inzetten.

Trend # 2: Retentiemarketing
Steeds meer B2B-marketingbedrijven realiseren zich dat het gemakkelijker en efficiënter is om aan bestaande klanten te verkopen dan nieuwe te vinden. Dit is wat je retentiemarketing noemt. Het zijn de activiteiten gericht op het onderhouden van klantrelaties. Het kan de tijd verlengen dat een klant bij je blijft kopen. Dit wordt ook wel cross-sell en up-sell genoemd. B2B-marketeers praten graag over het werven van nieuwe klanten. Maar het komt erop neer dat retentiemarketing in 2021 misschien een betere aanpak is om mee te beginnen. Zeker als de budgetten beperkt zijn.

Trend # 3: Wees authentiek, leerzaam en informatief
Consumenten worden dagelijks gebombardeerd met berichten. De huidige consument is zich hiervan bewust en zal minder snel in toehappen. Door authentiek te zijn als bedrijf en echte educatieve waarde toe te voegen, kan jij je onderscheiden en een sterke band creëren met je doelgroep. Dit versterkt je geloofwaardigheid. Maar hoe bereik je dat? Door content te gebruiken die de interesse wekt waarmee jij je organisatie als een bron van betrouwbare informatie vestigt en consistent blijft met de waarde die je aan jouw publiek biedt. Enkele voorbeelden van contentvormen die je kunt gebruiken, zijn whitepapers, gidsen, E-books, infographics, enzovoort. Whitepapers bevatten bijvoorbeeld technische en diepgaande informatie over een specifiek onderwerp. Het is een handige middel die je kunt gebruiken om je organisatie als opinieleider in je regio te positioneren en vertrouwen te wekken bij je publiek.

Trend # 4: Herinvesteren in zoekmachinemarketing op de lange termijn
Als 2020 ons één ding heeft geleerd dan is het dat het erg belangrijk is om meer te investeren in website-optimalisatie zoals SEO. Tenminste, als je als B2B-marketingbedrijf wilt presteren in deze digitale wereld. Maar er zijn veel misvattingen als het gaat om SEO, zoals ervan uitgaan dat je website voor altijd meegaat zodra je je website één keer hebt geoptimaliseerd. Feit is dat de interesses van mensen veranderen en dat geldt ook voor zoekwoorden. Daarom is het belangrijk om jouw zoekwoorden en zoekwoordstrategie regelmatig te herzien, aangezien het niet gegarandeerd is dat ze in de loop van de tijd populairder worden.

De marketingtrends van B2B veranderen voortdurend, maar als je ze in de gaten houdt, zijn er talloze mogelijkheden te ontdekken om je bereik te vergroten en je bedrijf te laten groeien. We hopen dat deze B2B-trends je zullen helpen om je marketingstrategie dit jaar en de jaren daarna relevant te houden. En anders helpen we je graag…

Let’s talk!

Ben je nieuwsgierig geworden naar de oplossingen die SindsNu voor jouw organisatie heeft? Vul het formulier in en wij nemen contact met je op!