Het geheim achter succesvolle Brand Awareness.
Elke onderneming wil bekend zijn bij het publiek, maar hoe bereik je nu dat doel? Brand Awareness is de sleutel tot succes en kan leiden tot meer verkoop, klantentrouw en waardering voor je merk of onderneming. Maar hoe verhoog je deze bekendheid en zet je jouw merk op de kaart? Hieronder staan enkele effectieve manieren om jouw merk (nog) bekender te maken.
Advertising
Dit is een van de meest populaire manieren om brand awareness te verhogen. Of het nu gaat om televisie- of radiocommercials, billboards, online banneradvertenties of print, adverteren kan jouw merk aan een groot publiek tonen, mits deze ook gericht wordt ingezet. Het is hierbij van belang om te zorgen voor een herkenbare boodschap die past bij jouw merk én aansluit op je doelgroep.
Public Relations
Het versturen van persberichten en samenwerken met journalisten kan ook bijdragen aan de bekendheid van jouw merk. Zorg dat je berichten interessant, nieuwswaardig en relevant zijn voor het publiek. Door samen te werken met invloedrijke persoonlijkheden (influencers) en media, kun je jouw merk aan een groot en breed publiek tonen. En gooi er dan ook eens wat humor in! Een mooi voorbeeld is de campagne die we in Amsterdam maakten voor het merk Koffiesensatie. Scheidsrechter Bas Nijhuis gaf de Amsterdammer les in de Twentse taal. Het heeft geleid tot hilarisch taferelen met als resultaat een score ver boven benchmark. Iedereen blij!
Content Marketing
Een andere manier om jouw merk bekender te maken is door waardevolle inhoud te creëren. Dit kan zijn in de vorm van blogs, infographics, videobeelden of social media posts. Het doel is om jouw doelgroep te informeren en te engageren zodat zij vaker terugkeren. Dit zal uiteindelijk leiden tot een hogere contact- of aankoopconversie.
Sociale Media
Het toepassen van sociale media, zoals Facebook, Twitter en Instagram, is een geweldige manier om jouw merk aan een groot publiek te tonen. Door het creëren van interessante en interactieve inhoud, kun je jouw volgersgroei en engagement verhogen. Een combinatie van bovenvermelde technieken is dé manier om jouw brand awareness te verhogen. Hierbij is het belangrijk om te blijven experimenteren en te testen wat het beste werkt voor jouw specifieke merk en doelgroep. Zo haal je uiteindelijk het maximale uit jouw brand awareness inspanningen en zorg je voor een onvergetelijke en blijvende indruk bij het publiek. Veel succes!
Stef Wessels
-creatief strateeg @SindsNu-