Om deze site optimaal te gebruiken is het noodzakelijk om Javascript aan te zetten.
Op browserchecker.nl vind u instructies hoe u Javascript aanzet.
Wij verwelkomen u daarna graag terug op onze website!
SindsNu

info@sindsnu.nl
+31(0)53 480 77 88
Facebook, Twitter,
Linkedin, Instagram

Wat je zaait, zul je oogsten!

In de wereld van onlinemarketing zijn bedrijven voortdurend aan het concurreren om de aandacht van hun klanten. Consumenten worden constant gebombardeerd met honderden advertenties van bedrijven die hen ertoe aanzetten hun producten en diensten te consumeren. In het digitale landschap kan het voor een bedrijf erg lastig zijn om zich te onderscheiden van de concurrent. Hoe zorg je er nou voor dat je bedrijf opvalt tussen de massa? Een manier om dit te doen is door creatieve storytelling. In deze blog laten we zien hoe je storytelling kunt gebruiken om je doelgroep te blijven boeien, om op te vallen en je conversieratio te verhogen.

Een stukje tekstueel gereedschap 
Storytelling is een eeuwenoude aanpak om een boodschap over te brengen en is daarom geen nieuw concept. In feite zijn we er dagelijks mee bezig, we delen en wisselen voortdurend verhalen met elkaar. Hoewel dit dus geen nieuw concept is, zijn er nog steeds talloze bedrijven waar dit krachtige tekstuele gereedschap nog in de kinderschoenen staat. Net als veel andere buzz-termen. Wil je opvallen en je onderscheiden van de rest en je conversieratio verhogen? Dan is mijn advies om zo snel mogelijk aan de slag te gaan, anders is het gewoon een gemiste kans.

De kracht van Storytelling 
We weten nu dat storytelling een krachtig medium is om een ​​boodschap over te brengen. Maar waarom is het zo effectief? Dit komt door het concept van narratief transport. Narratief transport betekent dat de persoon (de ontvanger), volledig wordt meegenomen in het verhaal, mits er voldoende spanning wordt opgebouwd. Tijdens dit proces vergeet de ontvanger geheel wat er om hem heen gebeurt en focust hij zich honderd procent op het verhaal. Als het goed is gedaan, kan de ontvanger zichzelf zien als onderdeel van het verhaal of zich misschien identificeren met een personage of in dit geval, een merk. Wanneer de ontvanger dit punt van toewijding heeft bereikt, wordt de drempel lager, ontwikkelen ze minder kritische gedachten, waardoor de kans groter is dat hij wordt overtuigd. 

Verhoog je conversie
Het opnemen van creatieve verhalen in je marketingstrategie is de eerste stap om jouw conversie te verhogen. Door middel van pakkende, creatieve verhalen maak je je doelgroep nieuwsgierig en wordt voorkomen dat hij/zij verder scrolt of weg klikt. De truc hier is om spraakmakende verhalen te maken die jouw doelgroep blijft boeien. Zorg er dus voor dat je je goed hebt verdiept in je doelgroep en wat hij/zij interessant vindt. Met dit inzicht maak je content en verhalen die hen aanspreekt en waarmee jij je conversie verhoogt. Tegelijkertijd bouw je ook een loyale klantenkring op die steeds terug zal komen voor meer.

Een oud gezegde leert ons: ‘wat je zaait, zul je oogsten’. Dit geldt ook voor een goed verhaal omdat een goed verhaal loont. De moeite en tijd die je hierin steekt zal zeker het aantal conversies verhogen en ervoor zorgen dat jouw bedrijf/merk interessant blijft.

Ik wens je een fijne dag!

Let’s talk!

Ben je nieuwsgierig geworden naar de oplossingen die SindsNu voor jouw organisatie heeft? Vul het formulier in en wij nemen contact met je op!